Podprsenka vyztužená VS. push-up a proč nenosit push-up každý den!

01.08.2011 09:13

Než se podíváme na všechny druhy a typy podprsenek, rozhodla jsem se jako první napsat tento článek. Často je totiž vyztužená podprsenka zaměňována s podprsenkou push-up. V tomto článku se podíváme na rozdíl mezi oběma podprsenkami. Zároveň se zaměřím na to, proč nenosit push-up podprsenky každý den a jak mohou uškodit vašim prsům.

Rozdíl mezi vyztuženou podprsenkou a podprsenkou push-up poznáte pohledem z druhé strany – tedy zevnitř košíčku. Vyztužená podprsenka má o něco tlustší košíčky než nevyztužená podprsenka, ale nemá uvnitř žádné vycpávky. Oproti tomu push-up podprsenka má na spodu košíčku vycpávky nejrůznějších velikostí, mohou být také vyndavací. Nejčastěji jsou to však měkké „polštářky“ ve spodní části košíčků.

Spousta děvčat zejména v mladším věku miluje push-up podprsenky. Jsou prostě úžasné, že ano? Můžete si jimi zvětšit prsa až o dvě velikosti! Tak jaký je vlastně ten problém s push-up podprsenkami a proč by se neměly nosit každý den? Problém je v tom, že vycpávka stlačuje prsní tkáň a prso je drženo v nepřirozené pozici. Jak už sám název push-up napovídá – prso je stlačeno směrem nahoru. Názorný a velmi efektní příklad najdete v následujícím obrázku:

Podívejte se, co nám vycpávka s prsem udělala. Opravdu si chcete takto ničit prsa každý den? Zejména mladé dívky si to možná neuvědomují, jelikož mají ještě prsa hezká. S každodenním nošením push-up podprsenek však hezká dlouho nezůstanou. To, že vycpávka stlačuje prso, má jeden velmi negativní efekt, který se dostaví o tolik dříve, než by musel - povislá prsa. Nemyslete si však, že se to týká pouze velkých prsou! Povislá mohou být i malá prsa a není to zrovna hezký pohled.

Ženy dnes chodí na plastiky, aby spravily to, co jim roky a gravitace vzala – krásná prsa. Přitom řešení je tak jednoduché, koupit si správnou velikost podprsenky a neničit si prsa v push-up podprsenkách. Samozřejmě, gravitace je gravitace, ale nemusíte jí ještě pomáhat ;) Dokážete si představit, co musí s prsy dělat, dnes tak oblíbená, push-up podprsenka zvětšující o dvě velikosti? Pokud jste někdy tuto podprsenku držela v ruce, jistě mi dáte za pravdu, že je to pro prsa katastrofa.


Samozřejmě neříkám, že by se push-up podprsenka neměla nosit vůbec. Můžete si jí nechat na občasné nošení, třeba večer na párty. Ale pro každodenní nošení je push-up podprsenka naprosto nevhodná. Se správnou velikostí podprsenky budou vaše prsa vypadat mnohem lépe a se správným střihem (podprsenky s nízkým středem, plunge) dosáhnete stejného, ne-li lepšího efektu než s push-up podprsenkou.


Přečtěte si také článek – Jak pečovat o prsa!
Zjistěte si svoji správnou velikost zde!

Diskusní téma: Podprsenka vyztužená VS. push-up a proč nenosit push-up každý den!

poradíte?

- | 14.01.2012

Mě je třináct a mám (myslím že i na svůj věk) malá prsa - v britském číslování 28AA. Nebyl by to takový problém, jenže všechny holky z mé třídy mají minimálně 75A. A to mě hrozně deprimuje. I moje rádoby nejlepší kamarádka se mi směje, když si podprsenku vezmu, prý že ji nepotřebuji. Jenže já chci mít alespoň nějaká prsa! :/ Poradíte?

Re: poradíte?

a | 21.01.2012

Buď v klidu a nestresuj se. Mně říkaly spolužačky fošna. To byla moje přezdívka ve škole. Hodně těžko jsem to nesla. Přesto jsem našla kluka kterému to nevadilo a vzal si mě za manželku. Máme děti a taky žiju s tím, že jsem holt nevyspěla po této stránce. Plastika se dá udělat. Jen na to mít peníze. Choď hlavně rovně a nehrb se a vykašli se na nějaké poznámky spolužaček!!! Život není jen o prsou!

Re: poradíte?

W | 03.02.2012

Netrap se tím. V tvém věku je to sice těžší, ale myslím, že smát se někomu za něco, co nemůže ovlivnit, je ubohé.
Taky mám malá prsa, taky mě to štvalo, ale pochopila jsem, že pro mě je to vlastně výhoda a teď jsem za svou velikost ráda. Při sportu mi nic nepřekáží, nemusím se bát chodit bez podprsenky, při nakupování oblečení nemusím řešit např. jestli mi tenhle kabát nesplaskává prsa a všechny svršky dopnu až nahoru :), nebolí mě záda a podobně.
Vždycky se najdou tací, kteří ti budou tvrdit, že když nemáš velká prsa, nejsi pořádná ženská a další pitomosti, na druhou stranu tu zákonitě musí být i takoví, kterým se malá prsa líbí. :)

podprsenky

misha | 17.12.2011

to ničí prsa ale vypadá to dobře :D tak já asi pujdu v dospělosti na plastiku protože push upky nosim každej den :D

Výplň

Alžběta | 20.11.2011

Ale vždyť i podprsenky push-up se často vyrábějí tak, že ty polštářky lze vyjmout. V tom případě nám zůstane podprsenka s výztuží měkkou či pevnou a nemusíme nic řešit. Nebo je to ještě jinak? :-/

Malá prsa

Petra | 27.08.2011

Ahoj, mám problém s prsy. Mám velikost A a tak si musím kupovat vyztužené podprsenky, ale tyhle podprsenky jsou většinou i push-up. Tak mi por´, jakou by jsi mi doporučila, abych opticky zvětšila svá prsa. Moc ti děkuji.

Jakou tedy?

Pavlína | 01.08.2011

A jakou podprsenku máme tedy nosit?

Re: Jakou tedy?

Správná podprsenka | 01.08.2011

Na trhu jsou i jiné podprsenky, než push-up. Například klasické vyztužené podprsenky, které se od push-up liší tím, že nemají ve spodní části košíčku vycpávku (viz. text). Dále tvarované, polovyztužené podprsenky nebo nevyztužené. Na tipy a střihy podprsenek se podíváme příště ;)
Pro prsa je nejlepší, pokud se podprsenka co nejlépe přizpůsobí tvaru prsu. Toho docílíte nejlépe s nevyztuženou podprsenkou a nebo s podprsenkou, která má měkkou výztuž. Ani tvarované podprsenky prsům nijak více neublíží, ale právě proto, že jsou tvarované, tak se prsou musí přizpůsobit tvaru košíčku. Push-up je však opravdu to největší zlo a nechala bych takové podprsenky opravdu jen na občasné nošení.

...

Dana | 01.08.2011

Super článek! Sama nějak nechápu tu módu pushup co ted je.. mladý holky normální podprsenky vůbec nenosí.

Přidat nový příspěvek